မွတ္မွတ္ရရ, မေန႔က အိမ္ေရာက္ေတာ့ ညီမေလးက အဂၤလိပ္စာ phonetic ပိုင္း သင္ေပးပါလုိ႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ က်မက Chinese စာလံုးေတြ အေရးေလ့က်င့္ေနတာပါ။ သူက စာအုပ္သံုးေလးအုပ္ ဆဲြထုတ္လာတယ္။ အဖံုးမရွိေတာ့တာေတြက မရွိေတာ့ဘူး။ လွန္ၾကည့္မိလိုက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္က က်မ ဆရာဦးမိုးျမင့္ေမာင္ဆီမွာ သင္ယူခဲ့တဲ့ phonetic စာအုပ္ေတြျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ခ်က္ စဥ္းစားမိသြားတယ္။ လက္ရွိသင္ယူေနတာကလည္းအသစ္၊ သင္ယူထားခဲ့ေပမယ့္ အသစ္လုိျပန္ျဖစ္ေနတဲ့ စာအုပ္ေဟာင္းေတြထဲက ဗဟုသုတကလည္းအသစ္ပဲလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ေရးလက္စ တ႐ုတ္စာကို လက္စသတ္ျပီး က်မ စာအုပ္ေဟာင္းပံုထဲ ၀င္တိုးေတာ့တာပါပဲ. ေမ့ေနခဲ့တာပါ..က်မေမ့ထားခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြ တစ္အုပ္ျပီးတစ္အုပ္ လွန္ၾကည့္သြားေတာ့ အားလံုးက အသစ္ျဖစ္ေနတယ္. တစ္ခါပဲဖတ္ျပီး ခ်ထားခဲ့တဲ့က်မ ေနာင္တဆိုတာကို အခ်ိန္နဲ႔အတူ ေနာက္မွာက်န္ခဲ့တဲ့ပညာေတြနဲ႕ အသက္သြင္းလိုက္သလိုပါပဲ. Why do you work so hard? (ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ၾကိဳးစားေနတာလဲ) လို႔ ေမးခဲ့တဲ့ က်မရဲ႕မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြကို ရွက္မိပါရဲ႕။ က်မကိုယ့္ကိုယ္ကို Zero လုိ႔ အမွတ္ေပးမိပါေတာ့တယ္။ 2007 ေလာက္ကထင္ပါတယ္..အင္တာနက္ကြန္႔မန္႔ေလးတစ္ခုကို မွတ္မိေနပါတယ္. '' အတိတ္ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္တိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သုညေတြပဲ ေပးလိုက္ခ်င္ပါရဲ႕" ဆိုျပီး
ေရးထားတာပါ။ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဆီမွာပါ...က်မတစ္ခါတည္းအာ႐ံုထဲ ထည့္ခဲ့တာပါ..သို႔ေပမယ့္ ..နားမလည္ခဲ့ပါဘူး..အာ႐ံုထဲမွာပဲဒီအတုိင္းေလး သိမ္းထားခဲ့မိတယ္။ ခုေတာ့ တကယ္လက္ေတြ႕ပင္ က်မ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သုည ေပးမိပါေတာ့တယ္..လက္စနဲ႔ ဒီတိုင္းေတာ့မျဖစ္ေသးဘူး.. ၁ ျဖစ္ေအာင္ေတာ့လုပ္မွပဲဆုိျပီး စာေတြလိုက္ဖတ္ေနမိတယ္။ တစ္ခုသြားေတြ႕တယ္ရွင့္။ ပညာရဲ႕တန္ဖိုးဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ခု။
က်မအက်ဥ္းခ်ဳပ္dataေလာက္ပဲ မွတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္ေလ့လာလုိက္စားတဲ့ဘာသာရပ္တစ္ခုခုဆိုပါေတာ့..၀ါသနာဆိုတဲ့ေနရာကေန ျဖန္႔ၾကည့္သြားရင္
ေလ့လာခ်င္စိတ္၊ သင္ယူလုိစိတ္၊ မွတ္သားၾကားနာလိုစိတ္ေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္လာပါတယ္.. ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ေလ့လာ လိုက္စားတဲ့အလုပ္တစ္ခုအေပၚ ေ၀ဖန္သူေတြ၊ ကဲ့ရဲ႕သူေတြက တစ္ပံုတစ္ပင္..လက္ရွိသင္ယူေနတဲ့ လူေတြကိုယ္တုိင္ကေတာင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္
အသံုး၀င္ပါ့မလား၊ အသံုးခ်ခြင့္မွရပါ့မလားလုိ႔ ခိုညည္းတတ္ၾကပါတယ္..တန္ဖိုးဆိုတဲ့အရာကို နားလည္သေဘာေပါက္တဲ့လူနဲ႔ေတာ့ ကြာတာေပါ့ရွင္. ထုိသူေတြကသာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္အသံုးခ်ဖုိ႔အတြက္ သိုမွီးဆည္းပူးထားရမယ္လို႔ ယူဆထားၾကတယ္..ႏွစ္နည္းနည္းၾကာေတာ့ လံုး၀ကြာျခားသြားေစပါတယ္..လိုခ်င္သူနဲ႔ လိုအပ္သူၾကား Value ေတြေပါ့..က်မ ဒီေနရာမွာ လိုခ်င္သူကို Definition ဖြင့္ပါမယ္..က်မတို႔ေတြက အနည္းဆံုးေတာ့ ဘဲြ႕ဒီဂရီတစ္ခုေလာက္ေတာ့
အနည္းဆံုးလိုခ်င္ၾကသူေတြမဟုတ္လား?..တစ္ခုထက္ ႏွစ္ခုရရင္လုိခ်င္တယ္..သံုးခု. .ေရာ..ရရင္ယူမွာပါပဲ..ယုတ္စြအဆံုး ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္ဘဲြ႕က အေကာင္းဆံုးလဲ ရတာအကုန္လိုခ်င္သူေတြပါပဲ..အဲျပႆနာက စျပီ..အမွန္ကို မမွန္တာေတြက ဖံုးလႊမ္းသြားျပီ..တကယ္လိုအပ္တာဟုတ္ရဲ႕လား? မိမိဘ၀လမ္းေၾကာင္းမွာ ဒါေတြလုပ္ဖု႔ိ
ရည္ရြယ္ထားသလား ။ ရည္မွန္းထားသလား။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္မွာလား။ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာရွိေနပါတယ္.........က်မ မိမိဘ၀မိမိအနာဂတ္ဆီေလွ်ာက္လွမ္းရမယ့္လမ္း
အနည္းဆံုးေတာ့ ရွာေဖြျပီးျပီလို႔ ေျပာလုိ႔ရျပီ။ လိုခ်င္တာေတြေဘးခ်ိတ္ကာ လိုအပ္တာတစ္ခုခ်င္းစီကို ျဖစ္တည္ေနတဲ့အခ်ိန္အခါနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ
တည္ေဆာက္သြားမယ္..လူတုိင္း ကိုယ့္ပန္းတိုင္ကိုယ္သိၾကပါတယ္..ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္မယ္ဆိုတဲ့ လူသားေတြပါ..သုိ႔ေပေသာ္ျငား အမွားေလးေတြ
ေတြ႕ေတြ႕လာတယ္..ဆရာေတာ္တစ္ပါး ဆံုးမဖူးတယ္..ဘဲငန္းနဲ႔ျမင္းအေၾကာင္းပါ..ေရမွာလည္းကူး၊ ကုန္းမွာလည္းသြား၊ ေကာင္းကင္လည္းပ်ံႏိုင္တဲ့
ဟိုစပ္စပ္ဒီစပ္စပ္ဘဲငန္းျဖစ္ခ်င္သလား၊ ကုန္းေပၚမွာေတာ့ လိုက္မွီသူမရွိတဲ့အေျပးသန္တဲ့ျမင္းပဲ ျဖစ္ခ်င္သလား? တဲ့ မွတ္သားစရာပါ။ ျမင္းပဲျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။
လိုအပ္တဲ့အရာတစ္ခုကို စဲြျမဲစြာေလ့က်င့္ရင္း ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ အေျပးသန္တဲ့ျမင္းျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ " ပန္းပုဆရာအၾကိဳက္ထုလုပ္တဲ့ ပန္းပုနဲ႔
ပတ္၀န္းက်င္အၾကိဳက္ ထုေပးရတဲ့ပန္းပု" တုိ႔ရဲ႕ အရည္အေသြးအေၾကာင္း ပံုျပင္ေလးကို သြားသတိရလိုက္ပါေသးတယ္..ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ဘ၀အေျခအေနအစံုစံုမွာ
မွားတာကို ျပဳျပင္ရင္း ျပဳျပင္ရင္း က်မ လမ္းမွန္ေပၚေရာက္လာဖို႔ တန္ဖိုးျဖတ္လုိ႔မရတဲ့ က်မရဲ႕ပညာေတြက ေထာက္ပံ့လုိ႔ေနပါတယ္...ဘ၀ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၀ယ္ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ ပညာကိုသာေလ့လာရင္း......ပညာကိုသာအားကိုးရင္း....ပညာကိုသာအေဖာ္ျပဳရင္း.........................။
ေရးထားတာပါ။ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ဆီမွာပါ...က်မတစ္ခါတည္းအာ႐ံုထဲ ထည့္ခဲ့တာပါ..သို႔ေပမယ့္ ..နားမလည္ခဲ့ပါဘူး..အာ႐ံုထဲမွာပဲဒီအတုိင္းေလး သိမ္းထားခဲ့မိတယ္။ ခုေတာ့ တကယ္လက္ေတြ႕ပင္ က်မ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သုည ေပးမိပါေတာ့တယ္..လက္စနဲ႔ ဒီတိုင္းေတာ့မျဖစ္ေသးဘူး.. ၁ ျဖစ္ေအာင္ေတာ့လုပ္မွပဲဆုိျပီး စာေတြလိုက္ဖတ္ေနမိတယ္။ တစ္ခုသြားေတြ႕တယ္ရွင့္။ ပညာရဲ႕တန္ဖိုးဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ခု။
က်မအက်ဥ္းခ်ဳပ္dataေလာက္ပဲ မွတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္ေလ့လာလုိက္စားတဲ့ဘာသာရပ္တစ္ခုခုဆိုပါေတာ့..၀ါသနာဆိုတဲ့ေနရာကေန ျဖန္႔ၾကည့္သြားရင္
ေလ့လာခ်င္စိတ္၊ သင္ယူလုိစိတ္၊ မွတ္သားၾကားနာလိုစိတ္ေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္လာပါတယ္.. ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ေလ့လာ လိုက္စားတဲ့အလုပ္တစ္ခုအေပၚ ေ၀ဖန္သူေတြ၊ ကဲ့ရဲ႕သူေတြက တစ္ပံုတစ္ပင္..လက္ရွိသင္ယူေနတဲ့ လူေတြကိုယ္တုိင္ကေတာင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္
အသံုး၀င္ပါ့မလား၊ အသံုးခ်ခြင့္မွရပါ့မလားလုိ႔ ခိုညည္းတတ္ၾကပါတယ္..တန္ဖိုးဆိုတဲ့အရာကို နားလည္သေဘာေပါက္တဲ့လူနဲ႔ေတာ့ ကြာတာေပါ့ရွင္. ထုိသူေတြကသာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္အသံုးခ်ဖုိ႔အတြက္ သိုမွီးဆည္းပူးထားရမယ္လို႔ ယူဆထားၾကတယ္..ႏွစ္နည္းနည္းၾကာေတာ့ လံုး၀ကြာျခားသြားေစပါတယ္..လိုခ်င္သူနဲ႔ လိုအပ္သူၾကား Value ေတြေပါ့..က်မ ဒီေနရာမွာ လိုခ်င္သူကို Definition ဖြင့္ပါမယ္..က်မတို႔ေတြက အနည္းဆံုးေတာ့ ဘဲြ႕ဒီဂရီတစ္ခုေလာက္ေတာ့
အနည္းဆံုးလိုခ်င္ၾကသူေတြမဟုတ္လား?..တစ္ခုထက္ ႏွစ္ခုရရင္လုိခ်င္တယ္..သံုးခု. .ေရာ..ရရင္ယူမွာပါပဲ..ယုတ္စြအဆံုး ကမၻာေပၚမွာ ဘယ္ဘဲြ႕က အေကာင္းဆံုးလဲ ရတာအကုန္လိုခ်င္သူေတြပါပဲ..အဲျပႆနာက စျပီ..အမွန္ကို မမွန္တာေတြက ဖံုးလႊမ္းသြားျပီ..တကယ္လိုအပ္တာဟုတ္ရဲ႕လား? မိမိဘ၀လမ္းေၾကာင္းမွာ ဒါေတြလုပ္ဖု႔ိ
ရည္ရြယ္ထားသလား ။ ရည္မွန္းထားသလား။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္မွာလား။ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာရွိေနပါတယ္.........က်မ မိမိဘ၀မိမိအနာဂတ္ဆီေလွ်ာက္လွမ္းရမယ့္လမ္း
အနည္းဆံုးေတာ့ ရွာေဖြျပီးျပီလို႔ ေျပာလုိ႔ရျပီ။ လိုခ်င္တာေတြေဘးခ်ိတ္ကာ လိုအပ္တာတစ္ခုခ်င္းစီကို ျဖစ္တည္ေနတဲ့အခ်ိန္အခါနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ
တည္ေဆာက္သြားမယ္..လူတုိင္း ကိုယ့္ပန္းတိုင္ကိုယ္သိၾကပါတယ္..ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္မယ္ဆိုတဲ့ လူသားေတြပါ..သုိ႔ေပေသာ္ျငား အမွားေလးေတြ
ေတြ႕ေတြ႕လာတယ္..ဆရာေတာ္တစ္ပါး ဆံုးမဖူးတယ္..ဘဲငန္းနဲ႔ျမင္းအေၾကာင္းပါ..ေရမွာလည္းကူး၊ ကုန္းမွာလည္းသြား၊ ေကာင္းကင္လည္းပ်ံႏိုင္တဲ့
ဟိုစပ္စပ္ဒီစပ္စပ္ဘဲငန္းျဖစ္ခ်င္သလား၊ ကုန္းေပၚမွာေတာ့ လိုက္မွီသူမရွိတဲ့အေျပးသန္တဲ့ျမင္းပဲ ျဖစ္ခ်င္သလား? တဲ့ မွတ္သားစရာပါ။ ျမင္းပဲျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။
လိုအပ္တဲ့အရာတစ္ခုကို စဲြျမဲစြာေလ့က်င့္ရင္း ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ အသံုးခ်ႏိုင္တဲ့ အေျပးသန္တဲ့ျမင္းျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ " ပန္းပုဆရာအၾကိဳက္ထုလုပ္တဲ့ ပန္းပုနဲ႔
ပတ္၀န္းက်င္အၾကိဳက္ ထုေပးရတဲ့ပန္းပု" တုိ႔ရဲ႕ အရည္အေသြးအေၾကာင္း ပံုျပင္ေလးကို သြားသတိရလိုက္ပါေသးတယ္..ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ ဘ၀အေျခအေနအစံုစံုမွာ
မွားတာကို ျပဳျပင္ရင္း ျပဳျပင္ရင္း က်မ လမ္းမွန္ေပၚေရာက္လာဖို႔ တန္ဖိုးျဖတ္လုိ႔မရတဲ့ က်မရဲ႕ပညာေတြက ေထာက္ပံ့လုိ႔ေနပါတယ္...ဘ၀ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၀ယ္ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ ပညာကိုသာေလ့လာရင္း......ပညာကိုသာအားကိုးရင္း....ပညာကိုသာအေဖာ္ျပဳရင္း.........................။
Four things do not come back :
The spoken word,
The sped arrow,
Time past,
The neglected opportunity.
ဤေလးခုေသာအရာျပန္မလာပါ.
ႏႈတ္မွထြက္ျပီးေသာစကား
ေလးမွလႊတ္ျပီးေသာမွ်ားတံ
ကုန္လြန္သြားျပီျဖစ္တဲ့အခ်ိန္
လ်စ္လ်ဴ႐ႉခဲ့ေသာအခြင့္အေရး။ ။
မမ်ဳိး(ေျမလတ္သူ)
မွတ္သားဖြယ္ အခ်က္ေလးပါ။ သတိမမူ ... ဂူမျမင္ဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို topic ေလးတစ္ခုနဲ႔ေရးဖြဲ႕ျပသြားတာ ေကာင္းပါတယ္။ ထပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမိုက္မဲေလးေတြကို ဆုံးမတဲ့စာ မ်ားမ်ားေရးေပးပါဦးေနာ္။
ReplyDeleteဆံုးမစာတဲ့လား မဟုတ္ရပါဘူးရွင္....ရွယ္ေပးတာပါ မိမိအေတြ႕အၾကံဳေလးေတြကိုေလ
ReplyDeleteညီမေလးေရ...ေဆာင္းပါးေလးကို ဖတ္ျပီးတဲ့ေနာက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘဲငန္းလိုမ်ား ျဖစ္ေနျပီလားလို႔ ေတြးမိေသးတယ္။ (ဟိုမေရာက္၊ ဒီမေရာက္နဲ႔ေလ)ဥပမာေလးေတြနဲ႔ ေရးထားေတာ့ ဖတ္ရတာ စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းသလို လိုရင္းကိုလည္း ထိထိမိမိ ေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ စာေကာင္းေလးတစ္ပုဒ္အတြက္ ေက်းဇူးပါေနာ္။
ReplyDeleteWell, Blogger!
ReplyDeletemany people seem to like your post, and I like it too.
It is a good post you did with some quotations by different people and added your new point of view and ideas as well. Keep it up! :P
Thanks for writing to me. I am flattered by your encouraging words. I will keep on trying.
ReplyDelete